top of page
Search
  • Writer's pictureMartina Kusenda

Nespokojnosť v práci - čo sa za ňou skrýva?

Nespokojnosť v práci je signálom, ktorý nás upozorňuje, že sa v nás niečo deje. Ako vnútorne pracovať s pocitom nespokojnosti, nudy, nenaplnenia z práce tak, aby sme odhalili, čo sa za našou nespokojnosťou skrýva a využili tieto cenné poznatky o sebe pre naše ďalšie smerovanie?


Predstavme si, že pracujem na pozícii, kde je mojou hlavnou úlohou robiť reporty, teda tabuľky. Som nespokojná a doteraz som si myslela, že problém je len v mojej práci a v tom, že ma to nebaví a vyčerpáva.


V skutočnosti sú reporty len obrazom, ktorý poukazuje na niečo hlbšie, čo prežívam. Aby som odhalila, čo sa za mojou nespokojnosťou skrýva, musím zmeniť doterajšie vnímanie problému a uhol pohľadu.


Otáčam preto pozornosť od tabuliek a reportov smerom k sebe. Skúmam bližšie, čo sa vo mne deje, keď sa v práci cítim frustrovaná alebo znudená.


Čo presne robím, keď pripravujem reporty?

Rozmením na drobné moje pracovné činnosti: je tu zber dát, analýza, práca s číslami, hľadanie opakujúcich sa vzorcov, hľadanie súvislostí atď.

Ktorá z týchto činností je pre mňa stresujúca/nudná/vyčerpávajúca?


Zistím, že najsilnejšie sa mi pocit nespokojnosti ukazuje pri práci s číslami.

Čísla sú pre mňa niečím, čomu nerozumiem, neviem si ich predstaviť, neviem s nimi v hlave narábať. Naučila som sa s nimi robiť, ale cítim, že je to niečo, čo mi prirodzene nejde, v čom sa necítim doma.

Keď to takto mám, začnem o sebe pochybovať, mám pocit, že v tejto oblasti zlyhávam. A to ma frustruje.


Odrazu vidím, že v skutočnosti som nespokojná sama so sebou a že táto nespokojnosť sa premieta do mojej práce. To, čo prežívam vo vnútri, sa ukazuje navonok – tabuľky sa mi zdajú hrozné, vyčerpávajúce, nudné, chcem robiť niečo iné, čokoľvek pri čom nebudem musieť čeliť týmto pocitom.


Čo teraz s tým?


Môžem zmeniť prácu a robiť niečo, pri čom sa budem cítiť istejšie, ale nemusí to znamenať, že môj problém s istotou a sebadôverou sa vyrieši. Možno sa moja neistota tentoraz neprejaví v práci, ale prejaví sa v súkromí, vo vzťahoch atď.


To, čo potrebujem, je, nájsť svoju vnútornú! nie vonkajšiu silu. Až keď ju nájdem, môžem sa rozhodnúť, čo chcem spraviť ďalej.


Môžem zostať pracovať tam, kde som. Už som našla v sebe silu a sebaistotu a viem, že nezávisí od toho, či viem počítať a robiť s číslami. Cítim sa preto slobodnejšie, ľahšie a už nezaťažujem svoju prácu mojou vnútornou nespokojnosťou.


Alebo sa pokúsim skúmať, čo iné by som chcela v živote robiť a môžem sa za tým vydať. Nie preto, že chcem ujsť pred tým, čo mám v súčasnej práci! Ale preto, že si uvedomím, že mám iné schopnosti a talenty, ako je práca s číslami. A že ich chcem vo svojom živote rozvíjať.


Vidíte ten rozdiel vo vnímaní?


Realita zostáva tá istá. Pracujem s tabuľkami, ale už som v tom slobodná. Nezaťažuje ma pocit zlyhania. Viem, že moja vnútorná sila nezávisí od mojej práce.

Vidím svoj potenciál a preberám zaň zodpovednosť. Uvedomujem si, že to, čo robím teraz je etapa v mojom živote, ktorá má svoj zmysel, ale! tak isto viem, že nie je konečnou zastávkou. Že som na ceste k vlastnej sebarealizácii!



59 views0 comments

Kariéra riadená srdcom

bottom of page