top of page
Search
  • Writer's pictureMartina Kusenda

Páči sa mi to... Nepáči sa mi to...

...páči sa mi to - nepáči sa mi to... ...chcem to - nechcem to... ...mám to rád - nemám to rád...


Tiež vám beží táto "hra" na pozadí počas všetkého, do čoho sa pustíte? Sledovali ste niekedy, ako funguje a aké sú jej pravidlá?


Ak dnes budete mať príležitosť, vyskúšajte si to - pri pracovných úlohách, ktoré vám lezú na nervy a potom na tých, ktoré máte radi.

Skúste pozorovať, čo je ten spúšťací moment, pri ktorom sa u vás objaví súhlas alebo nesúhlas so situáciou a pomenujte ho. Potom si všímajte, aké pocity sa dostavia vzápätí za týmto spúšťacím bodom.


Viete, že niekto iný by na rovnakú situáciu reagoval úplne opačne? Takže tá daná vec sama osebe vôbec nie je dobrá alebo zlá.

Hrajte sa ďalej a dovoľte si na chvíľu prežívať úplne opačný pocit ako na začiatku. Ak vám je niečo proti srsti, predstavte si, že je to niečo, po čom ste už dlho túžili. Aké to je? Zvláštne? Smiešne? Slobodné? ☺️


"Páči sa - nepáči sa" má svoj význam, pomáha nám robiť rozhodnutia, vedieť, čo je a čo nie je v súlade s našimi hodnotami, ale niekedy nás dokáže aj parádne obmedzovať. Je osviežujúce dovoliť si občas vyjsť zo zabehaných koľají nášho myslenia a vidieť situácie, veci, ľudí, akí sú naozaj, bez nášho onálepkovania na "dobré", "zlé", "vyhovujúce" a "nevyhovujúce".



17 views0 comments

Kariéra riadená srdcom

bottom of page